Prvá reklamná kampaň Nicola Formichettiho, ako kreatívneho riaditeľa Diesel, sa nesie v téme reboot. Hľadanie modeliek a herečiek s veľkými menami mu však prišlo príliš mainstream. Namiesto toho sa spoľahol na internet, konkrétne na sociálnu sieť s mikroblogmi, Tumblr. Vybral si 20 ľudí rôznych tvarov, primárne žijúcich v New Yorku. Mnoho z nich pracuje v umeleckých odvetviach, majú tetovania, zafarbené či vyholené vlasy a androgýnny vzhľad. Napríklad 15 ročná Helen Primack, študujúca na umeleckej škole Franka Sinatru, či 22 ročná Michelle Calderon, ružovovlasá graffiti umelkyňa. Medzi mužmi je napríklad 23 ročný fotograf a muzikant Benjamin Ackermann. Zastúpenie tu majú aj modelky Loulou Robert, Omahyra Mota a hlavne zaujímavá Casey Legler, olympijská plavkyňa, ktorá pre svoj androgýnny vzhľad dostala kontrakt ako mužský model. Inez van Lamsweerde a Vinoodh Matadin ich nafotili a Formichetti ich obliekol do Diesel džínsoviny a kože.
Formichetti sa vyjadril, že chcel nájsť ľudí, ktorí odrážajú rozmanitosť dnešnej tvorivej komunity a nie len typickú modelku. Chcel aby kampaň predviedla celý rad postáv, ľudí, ktorí sú krásni ich vlastným jedinečným spôsobom. Reklamy vyjdú v septembrovom vydaní Vogue a objavia sa v ďalších magazínoch v októbri. Formichetti vysvetlil, že fotky majú byť zlúčením klasického portrétu so súčasnou generáciou digitálne vplyvných ľudí. Je to menej o zachytení módy a viac o tom nazrieť do duší týchto ľudí.
Toto však nie je prvý raz, čo Nicola hľadal hviezdy na internete. Pamätáte si na Ricka Genesta? Zombie chlapec pokrytý tetovaniami, z videoklipu Lady Gaga. Nicola ho našiel na Facebooku a dal mu letenku rovno do Paríža. Formichetti má veľký vplyv na image Lady Gaga a tak dostal Genest šancu objaviť sa v jej videoklipe Born This Way. A keďže Gaga má veľký vplyv na Formichettiho, pretlačila Genesta do pánskej kolekcie Mugler.
Nicola Formichetti navrhol pre Diesel kolekciu inšpirovanú Diesel DNA, ktorá vyjde až v októbri. Spôsob, akým bude prezentovať kolekciu vraj bude niečo úplne nové. Bude to veľmi digitálne a fyzické súčasne. Celý zážitok bude o okamžitom pôžitku. Debutovať s Diesel na móle, by mal v marci s celou radou pánskych aj dámskych šiat a doplnkov.
Renzo Rosso, zakladateľ Diesel a Nicola Formichetti