no Chanel No. 5 vstupuje do novej éry

Legendárny parfum Chanel No.5 je na trhu už takmer storočie a možno o ňom bez veľkého preháňania povedať, že je najznámejšou vôňou sveta, minimálne v kategórii tých, ktoré sú balené a predávané vo fľaštičke. Coco Chanel ho predstavila vybranej klientele vo svojom butiku na rue Cambon v máji 1921, a ktovie, či už vtedy tušila, že číslo 5 v elegantnom, jednoduchom flakóne sa v budúcnosti stane nielen produktom, opradeným legendami, ale aj väčšinovým zdrojom jej neskorších obrovských príjmov.

93 po jeho prvom predstavení a 33 rokov po smrti slávnej návrhárky, ktorá ním v podstate položila základy parfumérskeho biznisu v réžii luxusných odevných domov, vstupuje číslo 5 do novej éry. Aspoň tak sa to snaží prezentovať jeho výrobca. Pravda, jeho zloženie je prísnym obchodným tajomstvom a podľa všetkého sa v priebehu jeho existencie veľmi nezmenilo, novú tvár dostáva od marketérov dvoch prepletených C predovšetkým jeho vnímanie očami verejnosti. Prirodzene, aj s odobrením najvyššieho Karla.

Novou tvárou najznámejšieho parfumu planéty sa stáva brazílska topmodelka Gisele Bündchen. Potvrdzuje tým fakt, že Chanel No. 5 nežije len zo svojej histórie a multimiliónového mena, ale podstatná je preň aj dobre spracovaná reklamná stránka. Brazílska kráska ale nie je jedinou slávnou figúrou, ktorá sa na novej kampani vône podieľala. Kľúčovým výstupom sa stal krátky film s názvom The One That I Want, ktorý – a teraz pozor – NEnatočil Karl Lagerfeld!

0 Chanel No. 5 vstupuje do novej éry

Módny dom si na zvečnenie novej éry parfumu pozval najpovolanejšieho majstra detailu z profesionálneho režisérskeho sveta. Zaiste tušíte, že na nikoho tento popis nesedí viac, ako na Baza Luhrmanna. Austrálsky režisér, ktorý minulý rok ohúril svet megalomanskou adaptáciou románu Veľký Gatsby, už s Chanelom presne na tejto kampani spolupracoval: konkrétne s Nicole Kidman, tvárou tohto parfumu z roku 2003.

no2 610x406 Chanel No. 5 vstupuje do novej éry

no1 Chanel No. 5 vstupuje do novej éry

„Pracoval som na reklame No. 5 s Nicole Kidman pred 11 rokmi, takže keď ma Chanel požiadal o túto prácu znova, logicky sa základným východiskom stala otázka: ´Aký je rozdiel medzi ženou Chanel vtedy a teraz?´“, nechal sa počuť Luhrmann na tlačovej konferencii v New Yorku, kde mal jeho nový komerčný projekt svetovú premiéru. A pokračuje: „Gisele má neuveriteľnú pozitívnu energiu a film reflektuje jej zmenu v priebehu rokov. Poznal som ju ako mladučké dievča na začiatku kariéry – teraz má dieťa, skutočnú prácu a prirodzený sexepíl.“ Treba povedať, že má pravdu. Bündchen je zo všetkých uhlov pohľadu skvelým výberom pre najznámejší artikel módneho domu; navyše sa svojej úlohy zhostila s citlivosťou a gráciou blízkou profesionálnym herečkám.

no3 610x406 Chanel No. 5 vstupuje do novej éry

 

Pravdaže, srdcom myšlienky zhmotnenej v reklame je, že žena podľa filozofie Chanel je zhmotnená v konkrétnej osobe – zakladateľke značky. „Je to duch Coco Chanel, ktorý naďalej ovplyvňuje jej značku. Bola to osoba plná charakterových protikladov; jednu minútu bola v nohaviciach na pláži, o chvíľu zase v krásnych šatách. To je to, čo mám na odkaze Coco najradšej. Bola reálnou ženou a svoju prácu prispôsobovala svojim skutočným potrebám. To je to, čím zmenila módu“, dodáva režisér.

no4 Chanel No. 5 vstupuje do novej éry

no5 Chanel No. 5 vstupuje do novej éry

 

Foto: Chanel