00380h 426x639 Alexander Wang opúšťa módny dom Balenciaga

Alexander Wang, new-yorsky návrhár odchádza z postu kreatívneho riaditeľa francúzskeho módneho domu Balenciaga. Tieto dni to oficiálne potvrdil WWD – Womens Wear daily časopis. O jeho odchode sa špekulovalo už dlhšie, ale nakoniec sa táto správa oficiálne potvrdila. Francúzsky módny gigant Kering, pod ktorý patria značky ako Gucci, Balenciaga a Saint Laurent oficiálne podal iba strohé  vyhlásenie: ” S Alexandrom Wangom momentálne prebiehajú rokovania ohľadom prdĺženia jeho zmluvy pre značku Balenciaga “. Kering však  predĺženie jeho  zmluvy nepotvrdil a pred dvoma dňami podali oficiálne vyhlásenie o Wangovom odchode . Jeho pôsobenie pre Balenciagu malo relatívne krátke trvanie a to konkrétne dva a pol roka. Ak si to porovnáme s jeho predchodcom Nicholasom Ghesquierom, ktorý pre značku pôsobil až 15 rokov a momentálne stojí na čele značky Louis Vuitton, ide o super krátke obdobie.  Wangova posledná kolekcia pre Balenciagu na jar-leto 2016 bude túto jeseň predstavená v Paríži.

00550h 426x639 Alexander Wang opúšťa módny dom Balenciaga

Na rozdiel od všeobecne známych špekulácií  tom, kto bude následníkom módnehych gigantov, a či to nebude mať nejaký dopad na zisk firmy, je vedenie Balenciagy pokojné a meno nového kreatívneho riaditeľa ešte známe nie je. Len za posledných sedem  rokov sa počet obchodov Balenciaga vyšplhal z troch až na neuveriteľných  90 butikov monobrand. CEO módneho domu Isabelle Guichot sa teší z rýchlo rastúcich ziskov firmy a to takmer vo všetkých kolekciách značky od doplnkov až po kolekcie prét-a-porter . Len počas minulého roka sa zisky voči uplynulému roku takmer zdvojnásobili.

collage110 610x451 Alexander Wang opúšťa módny dom Balenciaga

Balenciaga jeseň – zima 2015-16

Nezhody medzi Wangom a spoločnosťou Kering nastali údajne vtedy, keď si návrhár okrem povinností pre značku Balenciaga riešil a sústredil sa na neznámu značku, ktorá hľadala buyera. Ak k tomu pridáme fakt, že Wang sa musel deliť a sústrediť aj na vlastnú značku v New Yorku a tá si vyžaduje nemalú dávku kreatívnych povinností, podľa Keringa bolo pre neho náročné zosúladiť prácu pre vlastnú značku a zároveň sa venovať  naplno francúzskemu domu Balenciaga.