31052019 StajlSK Zivotne globalne problemy 01 610x333 Módne kampane a životné globálne problémy.

Nie je žiadnym tajomstvom, že fashion patrí k najväčším páchateľom ničenia tejto planéty.

Množstvo ľudí neustále nakupuje kúsky oblečenia bez potreby, len kvôli nízkej cene a trendom. Tzv. FASTFASHION. (Viac sa o ňom môžeš dočítať Tu).

Našťastie pribúda stále viac tých, ktorí reálne rozmýšľajú nad tým, čo kupujú, čo je všetko za tým a či je to potreba. Čoraz viac šíria osvetu o zlých podmienkach a ich následkoch na prírodu, živočíchov a aj samotných ľudí, či planétu. Posledné roky sa stal z toho akýsi trend a ľudia na to častejšie myslia. Samotné značky si zažili škandál, keď unikli fotky z továrne, kde sa tak obľúbené a kupované veci vyrábali.

Niektoré veľké obchodné reťazce na to reagovali s vyjadrením, že si to uvedomujú a preto vytvorili rôzne kampane na podporu osvety a riešenia tohto problému.

 

31052019 StajlSK Zivotne globalne problemy 03 610x358 Módne kampane a životné globálne problémy.

 

LACOSTE

V Lacoste sa rozhodli nahradiť typického krokodíla za ohrozené živočíchy, ktoré sú na pokraji vyhynutia.

Francúzska módna značka sa prezentuje zeleným krokodílom, už od roku 1933. Tentoraz sa, ale rozhodla to zmeniť a dať týmto sympatickým činom najavo, že im nie je ľahostajný osud tejto planéty. Dočasne odstránila logo krokodíla a nahradila ho logom burmeskej korytnačky, jávského nosorožca, severného lemúra a ďalšími siedmimi postavami pomaly vymierajúcich zvierat.

Jednalo sa konkrétne o biele polokošele v hodnote 148 eur. Celkový počet je len 1775 kusov, čo nie je až tak veľa. Počet je symbolicky a zodpovedá množstvu zvierat žijúcich vo voľnej prírode. Napríklad na celej planéte žije len 67 jedincov jávského nosorožca a 350 kusov sumatrianských tigrov. Preto je potrebné bojovať za každého jedného, aby sme sa o 10 rokov na nich nepozerali len z kníh.

Nákupom polokošele, spoločnosť Lacoste sľubovala, že sa zúčastňujete na pomoci a ochrane týchto druhov živočíchov a peniaze poputujú organizácií zaoberajúc sa o ich záchranu.

0 Módne kampane a životné globálne problémy.

10 ohrozených zvierat:

Burmeská korytnačka

Javský nosorožec

Severný lemur

Kalifornský kondor

Papagáj kakapo

Vaquita

Anegada Ground Iguana

Cao-vit Gibbon

Saola

Tiger džungľový sumatriansky

31052019 StajlSK Zivotne globalne problemy 02 610x432 Módne kampane a životné globálne problémy.

 

H&M a recyklovanie oblečenia.

Každému známa značka H&M sa rozhodla pre zber starého oblečenia. Tým preukázala, že im tiež nie je naša planéta ľahostajná a vzala to ako možnosť tvorenia niečoho nového.

Švédska módna značka odštartovala projekt s názvom World Recycle Week, v rámci ktorého vyzývajú ľudí, aby im nosili ich staré nepotrebné oblečenie. Ľudí lákali na zľavy na vtedajší tovar z kolekcie za odovzdané staré oblečenie.

“Program zberu šatstva je globálna iniciatíva, v rámci ktorej sa H&M vydalo na cestu k udržateľnej módnej budúcnosti. Oblečenie, ktoré sa dá ešte nosiť, bude predávané po svete ako second hand. Textílie, ktoré sa už nedajú nosiť, sa premenia na iné výrobky, ako napríklad prešívené kolekcie alebo utierky. A textílie, ktoré sa nedajú opäť použiť, dostanú novú šancu ako textilne vlákna, alebo budú použité na výrobu tlmiacich a izolačných materiálov v automobilovom priemysle. Akékoľvek vyzbierané zbytky budú venované na výskum recyklovania textilu a na sociálne projekty.” vyjadrila sa švédska značka H&M.

31052019 StajlSK Zivotne globalne problemy 04 610x610 Módne kampane a životné globálne problémy.

Recyklácia jedného trička ušetrí až 2100 litrov vody, čo je neskutočné množstvo. Nehovoriac o znečistených riekach, ktoré obsahujú toxické látky práve z týchto fastfashion kúskov, robené v krajinách tretieho sveta. Pri výrobe neustále nových kúskov oblečenia sa využíva a vzniká množstvo škodlivín, ktoré znečisťujú našu planétu rôznymi spôsobmi. Neničíme len sami seba, ale aj planétu a tým aj zvieratá.

0 Módne kampane a životné globálne problémy.

Tento problém sa ale našťastie, už viac rieši a uvedomujú si ho aj popredné svetové značky (nie všetky), ktoré sa snažia vyrábať svoj tovar čo najekologickejšie.

A my im držíme palce.