Staršie dámy sú IN |
Zamestnať ako modelku šesťdesiatničku by mohol byť akýsi experiment. Zamestnať ich dve už znie ako stratégia. Spoločnosť L’Oréal Paris oznámila, že tvárou ich vlasovej Professionnel línie bude 65 ročná Twiggy. Pritom len pred pár mesiacmi najali 69
Zamestnať ako modelku šesťdesiatničku by mohol byť akýsi experiment. Zamestnať ich dve už znie ako stratégia.
Spoločnosť L’Oréal Paris oznámila, že tvárou ich vlasovej Professionnel línie bude 65 ročná Twiggy. Pritom len pred pár mesiacmi najali 69 ročnú Helen Mirren. Vyzerá to tak, že niektoré značky sú pripravené jednať so svojimi reálnymi zákazníkmi. Veľká časť populácie sú ženy, ktoré majú cez 50 rokov. Ťažko im budú predávať krémy proti vráskam, keď modelky z reklám vyzerajú na 30. Len nedávno bola predstava kozmetického priemyslu o staršej modelke vyretušovaná Carolyn Murphy alebo nerozpoznateľná Jane Fonda. Ženy po 40-tke sa vo svete krásy stávajú neviditeľné. To je dôvod, prečo je rozhodnutie L’Oréal využiť Mirren a Twiggy tak významné. Kampane môžu prilákať alebo odradiť pozornosť miliónov. Neberú riziká na ľahkú váhu. Móda na druhú stranu obdivuje seniorky už dlhšie. Minulú jeseň bola 93 ročná Iris Apfel modelkou kampane pre švédsky reťazec & Other Stories. Ešte predtým sa britská modelka Edie Campbell spojila so svojou starou mamou Joan pre sériu reklám pre Lanvin. Medzitým 66 ročná stajlistka Linda Rodin hviezdila na fotkách pre matchesfashion.com. Nejedná sa o priemerné babičky s oblými tvárami, ale skôr o impozantne štýlové ženy s ostrými črtami, chudými telami a s talentom pre nadviazanie pútavého očného kontaktu, narozdiel od oveľa mladších modeliek so psími pohľadmi. Móda ich momentálne miluje, pretože móda zbožňuje extrémy. Pred pár rokmi ju uchvátila Beth Ditto. Nedávno tomuto priemyslu učarovala Tilda Swinton so svetlými vlasmi a mihalnicami. Vyšší vek dáva móde iskru, ktorú potrebuje. Liftingy očných partií nie sú potrebné a in sú obrovské okuliare zakrývajúce oči. Joan Didion na fotkách pre Céline je toho dôkazom a vzbudila veľa záujmu na sociálnych sieťach. Kampaň Dolce & Gabbana s glam babičkami je očarujúca. Niektoré módne domy sa pravidelne obrátili na staršie modelky, napríklad Jean Paul Gaultier, Viktor & Rolf a Rick Owens, no nemalo to väčší vplyv na nadvládu 20 ročných modeliek. Väčšina módnych domov sú prekvapivo konzervatívne, pokiaľ ide o výber svojich modeliek na kampane. Majú pocit bezpečia s overenými modelkami, čo je dôvod, prečo niekoľko tvárí je všadeprítomných v každej sezóne. Je otázne dokedy budú svet módy baviť staršie dámy, kým sa vráti k obdivovaniu 16 ročných východoeurópskych dievčat. |