Keď chceli ženy v minulosti vlastniť ikonickú kabelku Chanel 2.55, museli ísť priamo do butiku. V prípade, ak túžili rozmaznávať ich nohy a prispieť na konto Jimmy Choo, cesta, ako sa dostať k jeho nesmrteľným lodičkám bola taká istá.
Dnes, o pár rokov neskôr, je spôsob nadobudnutia týchto vzácnych kúskov viac než jednoduchý a to len vďaka jednému veľkému snu, o ktorom snívala Natalie Massenet.
Táto inšpiratívna žena s americkým občianstvom začala pracovať ako modelka na jeden jediný rok v Tokyu, neskôr ako asistentka produkčnej, kde napriek všetkým luxusným predstavám, ktoré máme o tejto pozícii, spala na stole a nosila kávu. Neskôr pracovala pre taliansky magazín MODA, americké WWD a po presťahovaní do Londýna pre módnu bibliu TATLER. No a potom zmenila život všetkým nákupným maniačkam, pomohla s obratmi dizajnérom a stala sa jednou z najmocnejších žien v módnom priemysle.
Ako? Jej predstavami. Každý deň snívala o veľkej bielej miestnosti, kde je každý zamestnanec šťastný, miluje pondelky a do práce sa naozaj teší. A tak si v roku 1999 požičala 10 000 libier od dobrých priateľov a nasledujúci rok vytvorila webovú stránku, ktorá mala zmeniť spôsob nakupovania dizajnérskeho oblečenia.
Rok 2000 – stránka Net-A-Porter, v preklade ready-to-wear
Akým spôsobom sa Natalie dostala k dizajnérskym kúskom? Zatelefonovala samotným dizajnérom, ktorí jej dali zadarmo staré kolekcie, a tak ich začala predávať. Určite to však nebolo jednoduché – na začiatku 21. storočia nemal prístup k počítaču a internetu každý, tak ako je to teraz. Postupom času sa však zo spoločnosti NAP stal podľa časopisu VOGUE najkrajší butik, a to online.
Prvá kancelária Net-A-Porter a na spodnom obrázku súčasné sídlo spoločnosti
Tak ako je snom IT-profesionálov pracovať pre Google, ľudia v módnom priemysle sa sústredia na Net-A-Porter. V súčasnosti totiž nie je “len” stránkou na internete, ale aj jednou z najlepších spoločností na svete, čo sa týka pracovných podmienok a prostredia, podľa magazínu The Sunday Times
Chloé, Victoria Beckham, Givenchy, Miu Miu a Valentino. S Net-A-Porter spolupracuje naozaj každý svetový dizajnér. Na stránke nájdete okrem oblečenia aj knihy z oblasti módy, obaly na telefóny a kľúčenky Fendi za 4OO libier.
A aby sme nezabudli riešiť biznis; Natalie Massenet predala spoločnosť v roku 2010 za 350 miliónov libier. Podľa profesionálov je dnes hodnota značky trojnásobne vyššia. Čo k tomu dodať? Snáď len; nezabúdajte snívať, pretože aj táto žena je dôkazom, že keď človek naozaj chce, všetko sa dá.