Converse – história a nová celosvetová kampaň |
Topánky značky Converse pozná snáď každý. Pochádzajú z amerického trhu, kde mali pôvodne najprv slúžiť ako športová obuv. Založil ju Marquis Mills Converse v roku 1908 v Maldene (Massachusetts). Topánky sú charakterizované logom vo tvare hviezdy. Spoločn
Topánky značky Converse pozná snáď každý. Pochádzajú z amerického trhu, kde mali pôvodne najprv slúžiť ako športová obuv. Založil ju Marquis Mills Converse v roku 1908 v Maldene (Massachusetts). Topánky sú charakterizované logom vo tvare hviezdy. Spoločnosť predáva svoj tovar prostredníctvom predajcov vo viac ako 160 krajinách. To sa netýka len topánok, ale aj oblečenia, ktoré po úspešnom predaji doplnili do kolekcií.
V roku 2003 bola spoločnosť Converse odkúpená firmou Nike za 305 mil. amerických dolárov. Prvé topánky boli vytvorené v 1917 ako basketbalové. Dostali názov All Star a hnedú farbu s červeným lemovaním. Prvé predaje All Stars topánok boli spočiatku veľmi nízke. To sa však zmenilo v roku 1921, keď do spoločnosti nastúpil Charles H. Taylor. Charles H. Taylor bol bývalý člen basketbalového tímu Akron Firestones. Videl v teniskách All Star potenciál a prínos pre hráčov. Preto sa rozhodol nastúpiť k firme Converse, kde sa stal najúspešnejším obchodníkom. Okrem toho, že sa podieľal na úspešnom marketingu, prišiel aj s novou radou topánok. Nové kotníkové basketbalové topánky sa rozhodla spoločnosť Converse predávať a pomenovala ho po samotnom Taylorovi. All Star Chuck Taylor sa začali vyrábať od roku 1932. Na kotníkovom štítku nešili len logo hviezdy a nápis All Star, ale pridali aj meno Chuck Taylor. Tento model topánok sa v takmer nezmenenej podobe vyrába dodnes. V 30.rokov 20.storočia Chuck T. navrhol bielu verziu týchto topánok pre Olympijské hry 1936. Topánky mali biely vrch aj podrážku, s červeným a modrým lemovaním v národných amerických farbách. Dokonca sa stali počas druhej svetovej vojny oficiálnou športovou obuvou americkej armády a využívali ich pri vojenskom výcviku. Postupom času dostali desiatky farieb a modelov. Vyrábajú sa ako z látky, tak aj z kože, na platforme, ale aj nízke. Jednoducho každý si vyberie to svoje. Tým, že sa ľahko kombinujú, si získali obľubu aj medzi celebritami. Samotná Miley Cyrus spolupracovala s Converse minulý rok a výsledkom bola jej kolekcia topánok. A práve teraz značka Converse predstavuje novú globálnu kampaň s názov: ALL THE STORIES ARE TRUE. Ikonické a milované tenisky Chuck Taylor oslavujú 100 rokov svojej existencie. Hlavnou myšlienkou kampane sú neuveriteľné a neočakávane príbehy v Chuckoch, ktorým je veľmi často ťažko uveriť. Či sa jedná o každodenné situácie, zásadné životné kroky alebo divoké párty, tieto topánky sú jednoducho “MUST HAVE“! Celá kampaň ALL THE STORIES ARE TRUE rozpráva príbehy v Chuckoch, ktoré sa stali a nepotrebujú filter na realitu alebo akékoľvek prifarbenie. |