Marc Jacobs jar/leto 2014: Návrat do minulosti |
Marc Jacobs je človek, ktorý sleduje vlastný módny kompas. Zatiaľ čo jeho súčasníci na týždni módy v New Yorku stavili na Manhattanskú jednoduchosť 90. rokov, Jacobs sa rozhodol pre diametrálne odlišný smer pre jar/leto 2014. Jacobsova scéna bola sparná
Marc Jacobs je človek, ktorý sleduje vlastný módny kompas. Zatiaľ čo jeho súčasníci na týždni módy v New Yorku stavili na Manhattanskú jednoduchosť 90. rokov, Jacobs sa rozhodol pre diametrálne odlišný smer pre jar/leto 2014. Jacobsova scéna bola sparná dystopia zruinovaného prímorského mestečka. Chátrajúce móla a chodníky, zničené plavčícke stoličky, záhradné kreslá a pohodené pneumatiky boli zahalené v operných oponách a modrých svetlách. Zhrdzavený vrak autobusu bol na zastávke temnoty, zatiaľ čo perzské koberce tvorili zlepenec podlahy. Ako had sa vlnilo okolo týchto rekvizít mólo z čierneho piesku a kremeňa, ozdobené ohorkami z cigariet. Jacobs opísal svoju scénu ako krásnu nočnú moru, fúziu opernej dekadencie a pochmúrnej cesty do ničoty. Môžete si myslieť, že nič z toho nekričí jar alebo leto a máte úplnú pravdu. Jacobs otvoril show sériou kombinácií sák, búnd a šortiek, ku ktorým ladili tenisky. Bundy a saká boli prehnane zdobené niečim, čo pripomínalo strapce na tienidlách lámp. Strihané boli vysoko nad kríže a ramená rukávov boli nafúknuté. Kolekcia pripomínala viktoriánsku éru s bermudami a teniskami. Nasledovali šaty viktoriánskeho a eduardovského obdobia s neuveriteľne nádhernou výzdobou. Nafúkané čipkované rukávy, viskózové volániky, vysoké goliere a flitrami vyšívané makramé, tvorili šaty vhodné pre éru Oscara Wilda. Každý look bol spárovaný buď so športovými sandálmi, alebo trblietavými strapcovými čižmami. “Chcel som, aby to bolo o dievčatách, ktoré poznám a milujem, ktoré nemajú žiadny problém prísť do práce vo viktoriánskych šatách s Birkenstock pediatrickými sandálmi, alebo koktejlových šatách 40. rokov s párom tenisiek.” vysvetľuje Jacobs. Tak prečo Viktoriánska éra? “Veľa som rozmýšľal nad ľudmi, ktorí hovoria o nových tkaninách a pre mňa 1890 bolo obdobie, v ktorom bola vynájdená viskóza. Myslím, že ak so mnou chcete hovoriť o nových umelých tkaninách, tak toto je niečo spred 120. rokov. Takže sme použili veľa viskózy. Viktoriánska, eduardovská éra, 30. 40. roky, na tom vôbec nezáležalo. Vzal som si veci z dekoratívnych prvkov … chcel som, aby to bola skutočná oslava dekadentných vecí, ktoré nepotrebujete, vecí, ktoré pútajú pohľad.” Z farieb dominovali zimné odtiene bordovej, tmavo modrej, šedej a čiernej. Prečo tak temné farby na jar? “Znovu som sa rozhliadol po svojej kancelárii a pozrel som sa na svojich priateľov a premýšľal o ich šatníkoch a všetci nosia námornícku modrú, šedú a čiernu. Naozaj nezáleží na tom, či je jar alebo leto. Nemám jediného priateľa, ktorý by sa obliekal celý do bielej. A väčšina z nich nenosí ani pastelové farby. Tak to bolo jednoducho správne. ” Učaroval vám Jacobsov štýl a skúsite aj vy na jar vytiahnuť gotické kúsky? Alebo radšej ostanete pri svojich ľahkých šatách? |